Python Eye Blinker
Python Eye Blinker

import cv2
import dlib
from imutils import face_utils
from scipy.spatial import distance
def eye_aspect_ratio(eye):
# Göz oranını hesapla
A = distance.euclidean(eye[1], eye[5])
B = distance.euclidean(eye[2], eye[4])
C = distance.euclidean(eye[0], eye[3])
ear = (A + B) / (2.0 * C)
return ear
EAR_THRESHOLD = 0.3 # Göz oranı eşiği
EAR_CONSEC_FRAMES = 3 # Göz kırpma tespiti için gereken çerçeve sayısı
# Dlib'den yüz belirleyici yükle
detector = dlib.get_frontal_face_detector()
predictor = dlib.shape_predictor("shape_predictor_68_face_landmarks.dat")
# Sol ve sağ göz için belirleyici indeksleri tanımla
(lstart, lend) = face_utils.FACIAL_LANDMARKS_IDXS["left_eye"]
(rstart, rend) = face_utils.FACIAL_LANDMARKS_IDXS["right_eye"]
# Video akışını başlat
vs = cv2.VideoCapture(0)
blink_count = 0 # Göz kırpma sayısını tut
blink_flag = False # Göz kırpma bayrağı
while True:
ret, frame = vs.read() # Videodan bir çerçeve oku
gray = cv2.cvtColor(frame, cv2.COLOR_BGR2GRAY) # Çerçeveyi gri tonlamaya çevir
# Çerçevede yüzleri tespit et
faces = detector(gray, 0)
for face in faces:
shape = predictor(gray, face) # Yüz noktalarını tahmin et
shape = face_utils.shape_to_np(shape)
# Gözlerin koordinatlarını al
left_eye = shape[lstart:lend]
right_eye = shape[rstart:rend]
# Sol ve sağ göz için göz oranını hesapla
left_ear = eye_aspect_ratio(left_eye)
right_ear = eye_aspect_ratio(right_eye)
# Ortalama göz oranını hesapla
average_ear = (left_ear + right_ear) / 2.0
# Gözlerin dış hatlarını çiz
left_eye_hull = cv2.convexHull(left_eye)
right_eye_hull = cv2.convexHull(right_eye)
cv2.drawContours(frame, [left_eye_hull], -1, (0, 255, 0), 1)
cv2.drawContours(frame, [right_eye_hull], -1, (0, 255, 0), 1)
# Göz kırpma tespiti
if average_ear < EAR_THRESHOLD:
if not blink_flag: # Göz kırpma başladığında
blink_count += 1 # Göz kırpma sayısını artır
blink_flag = True # Göz kırpma bayrağını ayarla
else:
blink_flag = False # Göz açık olduğunda bayrağı sıfırla
# Göz kırpma sayısını çerçeveye yaz
cv2.putText(frame, "Hareketler: {}".format(blink_count), (10, 30), cv2.FONT_HERSHEY_SIMPLEX, 0.7, (0, 0, 255), 2)
# Çerçeveyi göster
cv2.imshow("Frame", frame)
# 'q' tuşuna basılırsa döngüyü kır
if cv2.waitKey(1) & 0xFF == ord('q'):
break
# Kaynakları serbest bırak
vs.release()
cv2.destroyAllWindows()
Kodun Açıklaması:
-
Kütüphaneler:
cv2
: OpenCV kütüphanesi, görüntü işleme için kullanılır.dlib
: Yüz tespiti ve yüz noktaları için kullanılır.face_utils
: Yüz noktalarını numpy dizisine dönüştürmek için kullanılır.distance
: İki nokta arasındaki mesafeyi hesaplamak için kullanılır.
-
eye_aspect_ratio
Fonksiyonu:- Göz oranını (EAR) hesaplar. Bu, gözün açılıp kapanmasını tespit etmek için kullanılır.
-
Sabitler:
EAR_THRESHOLD
: Göz oranı eşiği; bu değer altında göz kırpma olarak kabul edilir.EAR_CONSEC_FRAMES
: Göz kırpma tespitinin kararlılığı için gereken çerçeve sayısı.
-
Yüz ve Göz Tespiti:
detector
vepredictor
ile yüz tespiti ve yüz noktalarının tahmini yapılır.
-
Video Akışı:
cv2.VideoCapture(0)
: Kamera açılır ve video akışı başlatılır.- Sonsuz döngüde her bir çerçeve okunur, gri tonlamaya dönüştürülür ve yüzler tespit edilir.
-
Göz Kırpma Tespiti:
- Tespit edilen yüzlerdeki göz noktaları alınır ve göz oranları hesaplanır.
- Eğer ortalama göz oranı eşiğin altındaysa göz kırpma sayısı artırılır.
-
Sonuçların Görselleştirilmesi:
- Gözlerin dış hatları çizilir ve toplam göz kırpma sayısı ekrana yazdırılır.
-
Döngüden Çıkış:
- 'q' tuşuna basıldığında döngü sonlandırılır ve kaynaklar serbest bırakılır.
Bu kod, yüz ve göz tespiti yaparak göz kırpma sayısını sayan bir sistem oluşturur.
Bu Yazıya Tepkin Nedir?






